Hoe het begon
Wij, drukker Hans Springer en communicatieadviseur Linda Tops, zitten in de huiskamerlobby van een hotel in Haarlem, en drinken koffie. "Zullen we het maar doen dan?" Dapper kijken we elkaar aan. Het blijft even stil. "Ja, laten we het doen."
We starten een magazine over maatschappelijke impact. Met verhalen van inspirerende mensen met mooie missies.
Hans Springer, eigenaar van de uitgeverij Springeruit, doneert de druk van het magazine via zijn sociaal verantwoorde drukkerij, met een eerste oplage van 2.500 exemplaren.
Linda Tops, eigenaar van Lin on a Mission, doneert haar organisatiekwaliteiten en haar netwerk van redacteuren, fotografen, illustratoren, marketing- en PR-specialisten én mensen met mooie missies.
'Een tsunami aan mooie missies...'
We zochten het dicht bij huis, bij mensen om ons heen en via-via. Als we vertelden over de initiatieven van mensen die gewoon zijn begonnen, kregen we elke keer een nieuwe tip over andere mensen die stappen zetten. Mensen die er dag in dag uit met hart en ziel aan werken. En dappere keuzes maken zodra die zich aandienen.
We zijn op een flinke beweging gestuit en een tsunami aan mooie missies. Wij willen de mensen achter de mooie missies in het zonnetje zetten. En anderen inspireren ook te doen wat zíj kunnen om bij te dragen aan een betere wereld. Mensen zoals jij & ik.
Mensen zoals jij & ik maken het verschil
Het eerste nummer van DPPR magazine is gelukt dankzij de medewerking van deze mensen die het verschil maken en ieder op hun eigen manier meebouwen aan een betere wereld:
Sacha Rippen